در حال بارگزاری...

آشنایی با خدمات مطب دندانپزشکی دکتر ندا روحی

خدمات تخصصی درمان ریشه دندان

مطب تخصصی دندانپزشکی دکتر ندا روحی در استان تهران و منطقه سعادت آباد دایر است که در آن خدمات تخصصی درمان ریشه دندان توسط ایشان ارائه می گردد.

درمان ریشه دندان

عصب‌کشی یا درمان ریشه دندان برای ترمیم و نجات دندانی که دچار عفونت شده یا به شدت آسیب دیده است، انجام می شود. در فرایند عصب ‌کشی، بخش آسیب‌دیده دندان (پالپ) تخلیه، تمیز و ضد عفونی می‌شود.
پالپ بخش مرکزی دندان است که در آن عصبها و رگهای خونی قرار دارند. سپس فضای خالی با مواد مخصوصی پر شده و دندان مهر و موم می‌گردد تا راهی برای نفوذ باکتری‌ها وجود نداشته باشد.
متداول‌ترین دلایل نیاز به عصب‌ کشی عبارت است از ترک خوردگی، پوسیدگی عمیق، درمان‌های دندانپزشکی مکرر در دندان و یا وارد آمدن ضربه به دندان.

درمان مجدد ریشه دندان

با رعایت اصول اولیه بهداشت دهان و دندان و مراقبتهای صحیح از دندانهایی که درمان ریشه شده اند, این دندانها میتوانند در تمام طول زندگی سالم باقی بمانند.

اما گاهی اوقات دندانی که تحت درمان بوده به خوبی فرایند بهبودی را طی نمیکند و با گذشت ماه ها یا حتی سالها بعد از درمان اولیه مجددا موجب درد و ایجاد آزردگی میشود که دلایل آن می تواند درمان ناقص قبلی، شکستگی تاج یا از بین رفتن ترمیم قبلی دندان، وجود کانالهای اضافی ریشه و موارد دیگر باشد که البته به تشخیص متخصص اندودانتیکس باید تحت درمان مجدد ریشه قرار گیرد.

آپکسوژنزیس

دندانهای دائمی کودکان که بدلیل پوسیدگی زودرس یا صدمه فیزیکی دچار آسیب پالپی میشوند در معرض از بین رفتن حیات دندان و عدم تکامل ریشه هستند.

طی درمان آپکسوژنزیس روند درمان بگونه ایست که بدنبال حذف پوسیدگی و محرکهای تهدیدکننده پالپ دندان، این امکان فراهم میشود که ریشه به تکامل خود ادامه داده و بالغ گردد.

آپکسیفیکاسیون

در مواردیکه بدلیل شدت پوسیدگی یا مزمن شدن التهاب یا صدمات شدید وارده به دندان، حیات دندان قبل از تکامل آن از بین رفته و امکان بازسازی خود بخود آن وجود ندارد آپکسیفیکایون انجام میشود.

طی درمان آپکسیفیکایون انتهای ریشه نابالغ توسط مواد خاصی بازسازی میشود تا از عفونتهای بعدی جلوگیری شده و  امکان پر کردن ریشه و بازسازی تاج فراهم گردد.

جراحی ریشه دندان

در مواردی که دندان علی رغم انجام درمان ریشه مناسب همچنان در انتهای ریشه دارای عفونت و التهاب است بایستی مستقیما و از طریق جراحی تحت درمان قرار گیرد.

در مواردی که پست قطور داخل کانال وجود دارد و یا دندانهایی که بدنبال درمان قبلی نیازمند کنترل هستند و هنوز ضایعه انتهای ریشه آن برطرف نشده است و یا پرکردگی قبلی ریشه به ورای ریشه گسترش یافته است؛ ریشه دندان نیازمند جراحی می باشد.

مشاوره طرح درمان

از جمله خدمات تخصصی مطب تخصصی درمان ربشه دکتر ندا روحی ارائه مشاوره و طرح درمان در شرایط پیچیده درمانی است که با توجه به معاینات و آزمایشات انجام شده و مطابق با علم روز دندانپزشکی و مراجع علمی اندودانتیکس ارائه می گردد.

مواردی از قبیل میزان موفقیت درمان، حفظ دندان یا انجام ایمپلنت، تجویز یا عدم تجویز درمان ریشه و موارد مختلف چالش برانگیز دیگر.

logo-white-small

مطب تخصصی دندانپزشکی دکتر ندا روحی در استان تهران و منطقه سعادت آباد دایر است که در آن خدمات گوناگون دندانپزشکی در گرایش جراحی و درمان ریشه دندان توسط ایشان ارائه می گردد.

تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر ندا روحی محفوظ است.

سئو سایت